Orsak och verkan.

Idag såg jag på "Sinnes cirkus" av Henrik Fexeus. Den var mycket givande, roande och fascinerande.
För er som är ovetande så är Henrik Fexeus mästare på att leka med och styra folks undermedvetna. Mycket sevärd.
har tog upp mycket frågor om det finns en slump, eller om där finns ett samband mellan allt. Vi kunde iaf fastslå att hjärnan gärna vill sätta allt i logiska samband, dvs att hjärnan gärna vill att det finns mönster och samband i det som händer runt omkring oss.
Roliga var att efteråt så åkte jag och min granne till ett köpcentrum i Kungsbacka. På vägen åkte vi förbi "Sandsjöbacka". Mer exakt en shellmack där. När jag och Hanna första gången spontant tog en "roadtripp" till Göteborg så stannade vi till där, så den platsen har blivit ett litet ankare i mitt minne. Naturligtvis bubblade tankar och känslor fram. Samtidigt på radion i bilen spelades någon balad jag aldrig hört förr. En känsloladdad kvinna sjunger: Don´t forgive me, I still remember those times we had, osv. Vilket naturligtvis gjorde det hela mer laddat.
Direkt efter kommer en låt som vi båda gillade väldigt mycket just när vi lärde känna varandra, som vanligtvis brukade få oss båda att tänka positivt. Då börjar man verkligen undra om allt gällande slumpen, samband.
Hur vi tolkar vår värld baserat på den information vi besitter, vilket känslospektrum vi befinner oss i osv.
Var det ödet som "snickrade" ihop situationen för att få mig att känna efter och fundera? Eller var det bara slumpen som av en händelse hade alla ingredienser på rätt plats vid rätt tid? För att låta min hjärna se ett samband i det hela?
Tänkte egentligen skriva om något jag själv lärt mig de senaste dagarna. Nämligen samspelet mellan vår "X" faktor och vår "Y" faktor. Spännande saker ;) Fast det får bli nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0