Tålamod

När filmen och boken "The Secret" kom ut, så lovade hundratusentals människor, om inte miljontals människor att dom skulle ändra sina tanke mönster. Dom lovade att helhjärtat ägna sig åt positiva tankar och känslor för att manifestera det dom önskade sig och för att skapa sin egen framtid. Det gjorde man med, i snitt 7 minuter om dagen. Jag gjorde likadant. Om man bestämmer sig för att skaffa sig en bättre fysik. tränar man då ett hårt pass och hoppas på förändring? Vill man gå ner i vikt. Äter man då en sund frukost för att sedan resten av dagen kasta i sig skräpmat?
Visst är det bättre att ägna 7 minuter om dagen åt positivt tänkande än inget alls. Fast för ett märkbart resultat är det lika effektivt som att äta den där frukosten för att resten av dagen äta skräp.
Hemligheten ligger i att ständigt jobba med sina mentala processer, tills man är i full kontroll av sina tankar och känslor 24 timmar om dygnet. Därefter är hemligheten att fortsätta jobba för att bibehålla kontrollen. Med tiden kommer mycket bli betingade reflexer som sköter sig självt, fast jag tror ändå att man behöver jobba aktivt mer eller mindre hela tiden!
Vi människor är väldigt känslostyrda. Vi tror många gånger att vi är logiska i alla situationer. De som jobbar med reklam tex är väldigt medvetna om detta och spelar ofta på våra känslor för att locka oss till en viss vara eller tjänst.
Minns ni för ett par år sedan då våra platt-tv apparater fyllde våra vardagsrum. Tekniken och därmed upplösningen blev bara bättre och bättre. Då kunde man se en reklamfilm, "på sin egen tv".
På filmen var där reklam för en ännu nyare och bättre tv. På någon kunde man se tiotusentals färglada studsebollar, i slowmotion fylla rutan. Då satt man och tänkte; "herre gud vilken bra upplösning, tänk om jag kunde ha så bra bild på min egen tv".
Våra minnen hänger ofta ihop med känslor. Ju mer känslor vi kan blanda in i ett sammanhang desto bättre minns vi i regel situationen. jag tror att eftersom en utav våra starkaste grundinstinkter är överlevnad, som i sin tur är starkt sammankopplad till vårt "fly eller fäkta" , som i sin tur aktiverar en "negativ" känsla. Så tror jag att det utav naturen är lättare att bli negativ i en given situation än positiv.
tänk själva tillbaka på året som har gått. hur många gånger har ni blivit riktigt förbannade eller irriterade på något? Handen på hjärtat, har ni lika många gånger utav spontana situationer skrattat så mycket att ni fått ont i magen?
Jag har själv satt upp väldigt tuffa, utmanande och inspirerande mål för 2012. För att nå dom så är jag medveten om att jag ständigt behöver vara på min vakt, ständigt behöver arbeta med min mentalitet. Ett utav dom är att jag på nyår 2012 är i mitt livs bästa fysiska form. Ett annat är att jag har en inkomst på 100000 i månaden. Ett annat är att jag har hittat mitt livs kärlek. Nu är tiden. Startskottet är 2012 och mental träning är nyckeln.
En hjälp på vägen kommer vara "Bob proctor", Han är med i filmen "The Secret". Han är även en sk "law of attraction coach". Han håller riktigt inspirerande föreläsningar.
Han kommer köra ett 7 veckors program, riktat mot Europa. Börjar den 15:e januari. Fast han skickar redan mail med inspirerande och motiverande tips. Vill ni delta så kolla in länken nedan och skriv in er mailadress. Ni vill allt annat än missa detta ;)
http://bobproctor.kajabi.com/funnel_events/18946-welcome?pt=jNYdBLCZ1TbAZwnolp71&art=http%3A%2F%2Fwww.kajabi.com%2Fadmin%2Ffunnels%2F12303

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0